A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben valamint az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) sz. Kormányrendelet rendelkezései szerint az új tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában hibás teljesítés esetén a fogyasztó a jótállási időn belül jótállási igényt érvényesíthet. A Samsung, mint az áruházunkban található Samsung termékek gyártója a fogyasztók részére jogszabály alapján járó kötelező jótállási időn felül vállalt kiterjesztett jótállást is vállalhat. Ennek feltételei eltérnek a kötelező jótállás feltételeitől. Ennek részleteit a Samsung jótállási jegy tartalmazza.
Mobiltelefonok |
---|
(10.000-100.000 FT*) |
1+1 ÉV |
*Bruttó Fogyasztói Ár (Ft) |
Szerviz szolgáltatási szint: Ügyfél általi beszállítás |
Mobiltelefonok |
---|
(100.001 – 250.000 FT*) |
2 ÉV |
*Bruttó Fogyasztói Ár (Ft) |
Szerviz szolgáltatási szint: Ügyfél általi beszállítás |
Mobiltelefonok |
---|
(250.001 – FT*) |
3 ÉV |
*Bruttó Fogyasztói Ár (Ft) |
Szerviz szolgáltatási szint: Ügyfél általi beszállítás |
Táblagépek |
---|
(10.000-100.000 FT*) |
1+1 ÉV |
*Bruttó Fogyasztói Ár (Ft) |
Szerviz szolgáltatási szint: Ügyfél általi beszállítás |
Táblagépek |
---|
(100.001 – 250.000 FT*) |
2 ÉV |
*Bruttó Fogyasztói Ár (Ft) |
Szerviz szolgáltatási szint: Ügyfél általi beszállítás |
Táblagépek |
---|
(250.001 – FT*) |
3 ÉV |
*Bruttó Fogyasztói Ár (Ft) |
Szerviz szolgáltatási szint: Ügyfél általi beszállítás |
GEAR OKOSÓRÁK, OKOS KARKÖTŐK |
---|
(10.000-100.000 FT*) |
1+1 ÉV |
*Bruttó Fogyasztói Ár (Ft) |
Szerviz szolgáltatási szint: Ügyfél általi beszállítás |
GEAR OKOSÓRÁK, OKOS KARKÖTŐK |
---|
(100.001 – 250.000 FT*) |
2 ÉV |
*Bruttó Fogyasztói Ár (Ft) |
Szerviz szolgáltatási szint: Ügyfél általi beszállítás |
GEAR OKOSÓRÁK, OKOS KARKÖTŐK |
---|
(250.001 – FT*) |
3 ÉV |
*Bruttó Fogyasztói Ár (Ft) |
Szerviz szolgáltatási szint: Ügyfél általi beszállítás |
MOBILTELEFON TARTOZÉKOK |
---|
(10.000-100.000 FT*) |
1+1 ÉV |
*Bruttó Fogyasztói Ár (Ft) |
Gear VR, Gear360, IconX, Buds |
Tartozékok, Gear VR és Gear 360 esetében cseregarancia IconX és Buds esetében Ügyfél általi Márkaszervizbe beszállítás |
MOBILTELEFON TARTOZÉKOK |
---|
(100.001 – 250.000 FT*) |
2 ÉV |
*Bruttó Fogyasztói Ár (Ft) |
Gear VR, Gear360, IconX, Buds |
Tartozékok, Gear VR és Gear 360 esetében cseregarancia IconX és Buds esetében Ügyfél általi Márkaszervizbe beszállítás |
MOBILTELEFON TARTOZÉKOK |
---|
(250.001 – FT*) |
3 ÉV |
*Bruttó Fogyasztói Ár (Ft) |
Gear VR, Gear360, IconX, Buds |
Tartozékok, Gear VR és Gear 360 esetében cseregarancia IconX és Buds esetében Ügyfél általi Márkaszervizbe beszállítás |
* Kiterjesztett Samsung jótállás az alapjótálláson felül:
A Samsung az általa forgalomba hozott, fogyasztói szerződés keretében vásárolt, új tartós fogyasztási cikkekre 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén az alapjótálláson felül 1 éves kiterjesztett Samsung jótállást vállal.
A fenti kategóriákba nem eső Samsung termékekre a kötelező jótállási idő (alapjótállás) vonatkozik.
– „Kiterjesztett Samsung jótállás”: A kiterjesztett Samsung jótállás alapján a jótállás kizárólag a termék kijavítására vonatkozik, továbbá az alapjótállási időt követően történő fődarab csere esetén a jótállási igény elévülése nem kezdődik újra. A kiterjesztett Samsung jótállás nem terjed ki a termékkel együtt értékesített tartozékokra, és a beépített akkumulátorra.
A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül. Amennyiben a termék tulajdonjogát másra ruházza át, az új tulajdonos szintén érvényesítheti (a jótállási időn belül) ezen jogokat.
A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a megvásárolt terméknek az a vevő részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a jótállásra kötelezett vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza) rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, – helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, elemi kár, természeti csapás okozta.
A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a jótállás kötelezettjét terhelik.
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
A jótállás jogosultját nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
A jótállás időtartama alatt a jótállásra kötelezett a felelőssége alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.